Dag 4: Pantheon en het Colosseum - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van romereis2014 - WaarBenJij.nu Dag 4: Pantheon en het Colosseum - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van romereis2014 - WaarBenJij.nu

Dag 4: Pantheon en het Colosseum

07 Maart 2014 | Nederland, Gorinchem

Dag 4: Na het ontbijt begonnen we aan onze grote, lange wandeldag. We begonnen onze tocht bij de fonteinen op de Piazza Navona. Daarna gingen we naar het Pantheon waar we een foto opdracht kregen. We moesten een foto maken met de oudste persoon die we konden vinden, behalve meneer van Kranenburg. Ook besloten een aantal het eerste ijsje van de dag te eten. Na langs nog een fontein te hebben gelopen zijn we naar Circus Maximus gelopen. Op deze gigantische plaats, met ruimte voor 250.000 man, werden vroeger paardenrennen e.d. gehouden. We hebben daar een groepsfoto gemaakt en lekker geluncht. We liepen verder naar de Palatijn, het "Wassenaar" van het oude Rome, en het Forum Romanum. Voordat we aankwamen bij een van de hoogtepunten van de reis liepen we langs de boog van Constantijn, gebouwd ter ere van Constantijns overwinning op zijn tegenspeler Maxentius. Daarna was het eindelijk tijd voor het Colosseum. We maakten daar een groepsfoto en iedereen bekeek deze eeuwenoude ruïne voor zichzelf. Vervolgens liepen we naar de gezellige buurt Trastevere. Hier kregen we vrije tijd en konden we uitrusten van de lange wandeltocht. Aangekomen bij het gereserveerde restaurant, bleek dat een deel van de plekken al bezet waren. We gingen opzoek naar een ander restaurant, waar we uiteindelijk lekker gegeten hebben. We zouden naar het laatste onderdeel van het programma gaan; Het bluescafé Big Mama. Hier bleken we onverwacht entree te moeten betalen, er bleek geen blues maar soul gespeeld te worden en volgens mevrouw Du Cloux, die even naar binnen was gelopen, pasten wij niet echt tussen het gezelschap. Daardoor moesten we helaas eerder terug naar het hotel. Eenmaal op bed neergeploft vonden we dat eigenlijk niet zo erg. We hebben een flinke wandeling eindelijk achter de rug. Het idee dat we morgen alweer terug gaan is toch wel een teleurstelling. We hebben zoveel van Rome gezien dat we eigenlijk alleen maar nog veel meer van deze stad willen meemaken. Morgen op het programma: de Thermen van Caracalla en een vliegtuig.