Romereis dag 2 Vaticaan & de Engelenburcht - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van romereis2014 - WaarBenJij.nu Romereis dag 2 Vaticaan & de Engelenburcht - Reisverslag uit Gorinchem, Nederland van romereis2014 - WaarBenJij.nu

Romereis dag 2 Vaticaan & de Engelenburcht

04 Maart 2014 | Nederland, Gorinchem

Dag 2: We mochten allemaal nog redelijk uitslapen, maar toch was het ontbijt vroeg. We konden niet wachten en iedereen was vrij hongerig. Deze honger werd gestild met een ontbijt dat bestond uit een plak caké en een cappuccino. Daarna zijn we naar de markt op Campo di Fiori gegaan om lunch te halen. We gingen gelijk door naar de Engelenburcht. Daar hebben we een prachtig uitzicht gehad over Rome. Na deze indrukwekkende ervaring zijn we toe gekomen aan een van de hoogte punten van onze reis; het Vaticaan! We gingen daar naar het Vaticaans museum, een klein wonder we hoefden niet in de rij te staan. We kwamen toen ook bij de Sixtijnse kapel. Daar hebben we het beroemde meesterwerk van Michelangelo gezien met als pronkstuk "de schepping van Adam" en eerder ook al "de school van Athene" van Rafael. Flink afgepeigerd gingen we nog even in de rij staan voor de st. Pieterskerk, die bijna zo lang was als het st. Pietersplein in het rond, omdat we vonden dat we eigenlijk niet thuis konden komen zonder echt in de st. Pieter geweest te zijn. Daar waren we stuk voor stuk ontzettend van onder de indruk, en dat was de wachtrij zeker waard. Langzaam aan druppelde de groep uit de kerk, en iedereen vond zijn eigen weg terug naar het hotel. Tenminste, dat was de de bedoeling. Het gros van de groep verdwaalde namelijk in het prachtige Rome. Die avond hebben we heerlijke Italiaanse pasta gegeten en zijn we terug naar het hotel gestrompeld en konden we eindelijk neerploffen op onze bedden.
We hebben vandaag weer heerlijk genoten van Rome!